Thursday, May 28, 2009

Minggu Suka & Duka Part II

Minggu ini 25/5/2009 juga merupakan minggu yang mengujakan kerana aku diberitakan telah mendapat tawaran untuk dinaikkan ke DG44..tetapi tidaklah mengejutkan sangat kerana dah tahu beberapa minggu lepas oleh sahabatku di IPDA. Cuma ia sedikit sebanyak telah merungkaikan kekusutan yang telah bersimpul sekian lama mengenai persoalan status pangkat aku ni kerana banyak sangat khabar-khabar angin yang bertiup tanpa diseru-seru. Ada yang kata aku sangat rugi kerana dapat time based sahaja dan tak dapat lagi yang satu tu...tapi aku sebenarnya tidaklah kisah sangat dengan perkara ni kerana bagi aku sebenarnya rezeki Allah ni bukan hanya pada RM yang sangat dihitung oleh manusia zaman ni. Tapi tidak bermakna aku tak nak...siapa yang nak tolak rezeki....cumanya aku sentiasa ingatkan diriku bahawa RM dan pangkat dan kedudukan bukanlah segala-2nya. Allah tidak memandang manusia pada semua itu...sungguh..bagi aku rezeki itu ialah Allah memberikan kita rasa cukup dan berpuas hati dengan kurniaan-Nya serta mengharapkan Allah tidak menghentikan pemberian-Nya kepada kita...apa-apapun aku mengucapkan syukur alhamdulillah...dah harap dapatlah pemangkuan macam orang yang dah dapat.......amin ya Rabbil 'Alaminnn....

No comments:

Post a Comment

IKLAN