Sunday, July 12, 2009

Jadilah Diri Sendiri



Orang selalu berkata; "Uhh, hebat sungguh dia tu kan, kalaulah aku dapat jadi macam dia....mesti best..orang semua kenal,hebat..ahh"

Soalnya kenapa kita nak jadi orang lain, sedangkan kita dijadikan Allah adalah sama macam orang lain. Orang lain ada kelebihan kita pun ada kelebihan.. orang lain ada kekurangan kita pun ada kekurangan.. habis apa hebat sangat orang lain..hingga kita rasa kita tak hebat macam orang lain.

Tak kesian ke kat diri sendiri sebab orang lain tak perlekehkan kita pun..tapi kita yang asyik duk rasa diri serba kekurangan.. nak bercakap nak beri pendapat rasa takut sebab rasa orang lain hebat.. betul ke orang lain hebat..sebenarnya orang lain tu tak lah hebat sangat tapi kita je yang rasa dan lama-lama orang lain tu pun perasan yang dia hebat. Dan kita pula asyik perasan yang kita tak hebat lama-lama perasan tu jadi perasaan dan jadilah sungguh apa yang diperasaankan.

Jadi siapa yang rugi...fikirlah. Sebenarnya hanya kita yang memberi ERTI pada sesuatu perkara yang berlaku dalam hidup kita. Jika kita ertikan sesuatu perkara itu baik, maka ia jadi baik dan begitulah sebaliknya. Jadi kalau kita asyik duk beri ERTI yang negatif maka sesungguhnya kita telah menzalimi diri kita sendiri. Dan sesungguhnya kezaliman yang paling besar ialah menzalimi diri sendiri.renungilah...wassalam

No comments:

Post a Comment

IKLAN